A două zi mai era programată un tur cu jeepurile prin pădurile, însă eu am zis pas și am petrecut o zi în liniște pe plajă. Aveam pur și simplu nevoie de soare și relaxare iar că pentru un drink de 3 euro stăteam toată ziua pe șezlong. În principiu toate terasele aveau șezlonguri însă trebuia să comanzi ceva. Noi am întrebat la mai multe terase însă unul dintre patroni a zis clar că șezlongurile lui sunt deschise pentru toți turiști, indiferent dacă comandă ceva sau nu. Fiindcă mi-a plăcut această idee am și rămas fidelă terasei! Recomand taverna Irene pentru mâncare și barul din vecinătatea ei pentru răcoritoare. Chelnărițele chiar știu românește, germană și puțină engleză.

im4_0

im5_0

Eu care plecasem un pic speriată de gândul că va trebui să învăț măcar puțin grecește, am rămas plăcut surprinsă să văd că limbile pe care le știam deja mi-au fost de mare ajutor. În principiu în iunie terasele sunt aproape goale, așa că patroni se vor duela efectiv pentru clienți de aceea să nu vă mirați dacă vă vor acosta pe română să rămâneți la ei. Inițial ideea este bună, însă după câteva zile devine destul de enervantă situația în care patronul întreabă “Veniți mâine?” și eu sunt nevoită să mint din bun-simț.

im13

În ultima zi înainte de plecare am făcut o tură a insulei cu vaporașul. Având în vedere că nu știu să înot și am o frică instinctivă de apă, am ratat momentele cele mai frumoase ale acestei excursii: săritul de pe vapor în apă! Vaporașul a făcut câteva opriri în mici golfulețe accesibile numai dinspre mare iar pentru înotători experimentați a fost un deliciu să înoate până la plajă și înapoi. Cu ocazia aceasta mi-am promis că până la anul voi face toate eforturile să învăț și eu să înot, fiindcă recunosc că am fost un pic geloasă pe ei :)

im11

im12

im14

Drumul înapoi spre Germania a fost o întreagă aventură: am plecat la 6  dimineața din Potos, la 9 am avut vaporașul spre Kavala, din Kavalla am luat autobuzul spre Thessaloniki, din Thessaloniki avionul spre Karlsruhe și de acolo trenul spre Stuttgart. După 14 ore pe drum am ajuns și eu moartă de oboseală acasă și pentru prima data de când călătoresc am simțit acel jet-lag de care vorbește toată lumea în sensul că aveam impresia că se mișcă pământul cu mine :)).

A fost pe departe ceea mai frumoasă experiență de până acum și sunt atât de încântată că deja îmi fac planuri pentru anul viitor!

im7_0

La final urmează câteva ponturi pentru un concediu ideal în Grecia :

•  Luați-vă crema de față cu SPF peste 30 și cremă pentru plajă cu SPF peste 35 de acasă! Eu am avut impresia că toate produsele care aveau SPF erau mult peste prețurile pe care la cunoșteam eu și sincer dacă nu îmi trebuia o cremă de plajă neapărat, nu aș fi plătit 10 euro pe una. Și cremuiți-vă la 2 ore fiindcă pericolul de prăjeală este foarte mare! (acesta fiind și motivul pentru care port un pareo în poză).
  • Pălăriuța și ochelari de soare nu sunt doar accesorii drăguțe, sunt și utile împotrivă ridurilor și a insolației.
  • Am avut impresia că soarele mi-a uscat rau tenul și din nefericire îmi uitasem crema de noapte acasă. Nu faceți ca mine, pentru că vântul mai ales seară și ziua pe mare este foarte uscat  și nu are milă de nimeni.
  • Mai ales în concediu reduceți consumul de cosmetice la basic-uri și lăsați tenul să respire. Eu foloseam doar o cremă hidratantă, pudra, rimelul și chubby stickul de la Clinique.
  • Lacurile de unghii, indiferent de firmă, nu sunt rezistente la apă sărată. Cel de la essie a dispărut cam în 4 zile de pe unghiile de la picioare, China Glaze după 2 zile de pe cele de la mână.
  • aprovizionați-va cu miere de pin și ulei de măsline în toate formele, fie că sunt săpunuri fie că sunt alte produse. Eu mi-am luat doar două săpunuri și un peeling și acum regret un pic că m-am limitat la acestea.
  • oricât de ieftine și bune ar fi specialitățile de fast-food grecesc cam balonează și dăunează organismului pe termen lung. Eu în general nu prea dau iama în kebaburi și souvlakiuri și nu mi-au picat chiar bine toate mesele copioase.

În rest distracție plăcută și un concediu cu cât mai mult soare!

Tags: ,

This entry was posted on
Catchable fatal error: Object of class WP_Post could not be converted to string in /homepages/33/d493190773/htdocs/wp-content/plugins/qtranslate/qtranslate_core.php on line 455